Zapewne za namową bardziej doświadczonych znajomych i różnych specjalistów od social mediów Ty także uległaś urokowi Facebooka i postanowiłaś uczynić z niego główne źródło promocji Twojego biznesu. Jednak czy Twoje efekty rzeczywiście są spektakularne? Jeśli nie, to koniecznie dowiedz się dlaczego tak jest i co powinnaś poprawić! W dzisiejszym artykule przedstawiam Ci zasady, dzięki którym dowiesz się, jak promować się na Facebooku. Musisz wiedzieć, że samo publikowanie postów nie wystarczy, by zdobyć nowych klientów, wypromować swoją markę i zwiększyć sprzedaż. A więc do dzieła!

Przyznam szczerze, że kiedyś sama nie doceniałam możliwości Facebooka. Swój fanpage założyłam dopiero po około pół roku istnienia bloga i wcale nie uważałam, że jest on niezbędny. Pierwsze posty publikowałam bardzo sporadycznie i sama nie wiedziałam, jakiego typu treści powinnam umieszczać. Oczywiście nie dawało to żadnych rezultatów. Z czasem zmieniłam swoje podejście do Facebooka i nauczyłam się działać w sposób przynoszący rezultaty. Dziś mój fanpage jest jednym z głównych sposobów promocji i regularnie dostarcza mi nowych klientów. Wielu z nich odzywa się do mnie właśnie za pośrednictwem Facebooka, kupują e-booka o tym jak założyć i rozwinąć biznes, korzystają z konsultacji, a potem zostają na długie miesiące 🙂 Co powinnaś wiedzieć, by móc działać podobnie?

Jak promować się na Facebooku – kilka zasad

Twoja marka to nie tylko Twoje produkty, ale przede wszystkim Ty i Twoje działania!

Wiele osób promując swój biznes skupia się wyłącznie na swojej ofercie. Niestety produkt, czy usługa to nie wszystko. W wielu branżach główną częścią marki jest osoba, która za nią stoi! Jeśli zajmujesz się doradztwem lub w jakikolwiek inny sposób inspirujesz ludzi i podpowiadasz im pewne rozwiązania musisz zwrócić uwagę na to, jak odbierana jest Twoja osoba i czy rzeczywiście potencjalny może uznać Cię za kogoś godnego zaufania. Niezależnie od tego, czy jesteś kosmetyczką, trenerem, czy grafikiem prezentuj działania, które wpływają na rozwój Twojego biznesu, bądź są jego efektem. Nie bój się mówić o szkoleniach, w których uczestniczysz, o wyróżnieniach jakie otrzymujesz, czy o konferencjach na które jesteś zapraszana. Pokaż, że jesteś ciekawym człowiekiem pełnym pasji i zamiłowania do tego, co robisz! Facebook lubi ludzi, autentycznych i prawdziwych.

Rekomendacje znaczą więcej niż tysiąc Twoich argumentów

Fanpage daje Ci możliwość zwrócenia uwagi Twoich odbiorców, jest więc doskonałym miejscem na umieszczanie wszelakich rekomendacji! Możesz chwalić swoje produkty i pisać o tym jakie są świetne, ale to pozytywna opinia Twoich klientów najlepiej przekona ludzi do zapoznania się z Twoją ofertą. W Twoich harmonogramie działań powinno więc znaleźć się miejsce na regularne publikowanie rekomendacji. Zarówno ja, jak i moje klientki po każdym takim poście zauważamy wzrost sprzedaży, spróbuj więc tego sposobu także u siebie!

Aby uaktywnić odbiorców trzeba dać im pretekst do podjęcia dyskusji

Nie można oczekiwać, że odbiorcy będą komentować i dawać lajki, jeśli podsuniemy im nic nie znaczącą treść. Najlepszą prowokacją do dyskusji jest ciekawe pytanie lub intrygujący post, który pozwoli ludziom opowiedzieć o swoich przekonaniach, doświadczeniach, czy emocjach. Każda zagorzała dyskusja, która zbierze dużą ilość komentarzy i polubień pozwala dotrzeć do nowych odbiorców, którzy dużo chętniej zapoznają się z działalnością danego twórcy. Właśnie dlatego, że już na starcie zaproponował im intrygującą, niecodzienną treść. U mnie tego typu posty cieszą się zdecydowanie największym zainteresowaniem.

Jałowe posty nie wnoszą żadnej wartości

Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że Facebook lubi wartościową treść i konkrety. Regularne, merytoryczne treści nie tylko pozwalają budować autorytet w danej dziedzinie, ale także sprawiają, że nasz profil staje się naprawdę ciekawym i wyjątkowym miejscem, do którego warto wracać. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest tworzenie cotygodniowych postów poradnikowych, które dostarczą odbiorcom przynajmniej jedną naprawdę wartościową wskazówkę, związaną z tematyką jaką się zajmujesz. Gwarantuję Ci, że wiele osób będzie regularnie zaglądać na Twój fanpage właśnie po to, by nie przegapić tych treści.

Regularność i określony styl budują zaufanie

Jednym z czynników decydujących o niskiej sprzedaży jest brak zaufania. Oczywiście trzeba je budować na różne sposoby, ale działalność na Facebooku zdecydowanie może w tym pomóc. Jeśli ludzie znają Ciebie i Twoją działalność, to są przyzwyczajeni do pewnego stylu, jaki reprezentujesz. Jeśli jesteś weganką, która promuje zdrowy styl życia i miłość do zwierząt i nagle wrzucisz na tablicę zdjęcie krwistego steka, to zdecydowanie nie zostanie to dobrze odebrane. Oczywiście jest to przykład mocno przesadzony, ale musisz pamiętać, że publikując określonego rodzaju treści przyzwyczajasz ludzi do pewnego stylu, którego konsekwentne kontynuowanie wpływa na wzrost zaufania. Podobnie jest z regularnością publikacji. Nie nawiążesz relacji z odbiorcami wstawiając posty dwa razy w miesiącu. Aby ciągle pozyskiwać zainteresowanych za pomocą Facebooka musisz publikować dobre treści przynajmniej raz na tydzień i dbać o to, by na Twoim profilu firmowym nigdy nie było tak zwanych zapchajdziur!

Darmowe wyzwania ściągają ludzi i prezentują Twoją wiedzę

Wszelkie dodatkowe wyzwania są doskonałym sposobem na przyciągnięcie rzeszy nowych odbiorców. Nie ważne, czy chodzi o tydzień bez cukru, czy miesiąc poprawy wizerunku. Każde wyzwanie, które aktywuje ludzi jest na wagę złota! Dobrze przeprowadzona i dająca rezultaty darmowa akcja, to znak dla Twoich fanów, że warto zainteresować się płatnymi opcjami z Twojej oferty. Warto spróbować!

Facebook to nie tylko Twój fanpage

Mnóstwo osób działających biznesowo na Facebooku ogranicza się wyłącznie do prowadzonego przez siebie fanpage’a. Tym czasem aby dotrzeć do nowych odbiorców musisz być aktywna także poza swoim podwórkiem! Idealnym miejscem są wszelkiego rodzaju grupy facebookowe pasujące tematycznie do Twojej branży. Aby dać się zauważyć uczestnicz w różnego rodzaju dyskusjach, pomagaj, bądź otwarta na udział w wyzwaniach. W ten sposób zyskasz zaufanie i zainteresowanie osób, które normalnie nigdy nie trafiłyby na Twoją stronę.

A jakie są Twoje najważniejsze zasady promocji na Facebooku? Czego przestrzegasz regularnie, a co próbujesz właśnie prowadzić w życie?


Pozostając w temacie Facebooka, przypominam, że na fanpage’u Po Sukces Na Szpilkach cały czas realizuję projekt #biznespodpalma. We wczorajszym poście pisałam o tym, w jaki sposób pozyskuję klientów będąc na Majorce i czy moim klientom nie przeszkadza to, że pracuję spod palmy 😉