5 skutecznych sposobów, które zwiększą ruch na Twoim blogu

jak zwiększyć ruch na blogu

Prowadzenie bloga to fantastyczne zajęcie, które przynosi ogrom satysfakcji. Jest jednak coś, czego obawia się każdy bloger – nikt z nas nie chce pisać do szuflady. Dlatego ciągle poszukujemy skutecznych metod, które pomogłyby nam dotrzeć do nowych czytelników. Na rozmaitych forach ciągle przewija się jedno pytanie „Jak wypromować bloga?”. Wielu autorów i specjalistów radzi skorzystać z płatnej reklamy na Facebooku i oczywiście jest to jakiś sposób, ale musisz wiedzieć, że suche lajki nic nie dają. Jeśli zależy Ci na prawdziwym zaangażowaniu czytelników, dotrzyj do nich w taki sposób, by sami chcieli czytać Twoje treści! Dzięki 5 prostym sposobom dowiesz się jak zwiększyć ruch na blogu i sprawić, że ze swoimi treściami, dotrzesz do takich ludzi, dla których faktycznie chcesz tworzyć.

Zanim zacznę chciałam Ci powiedzieć, że wszystkie sposoby, o których tu napiszę przetestowałam na sobie i przyniosły mi one realne efekty. Znam również wiele przykładów z blogosfery, gdzie dzięki metodom które zaraz poznasz wielu autorów znacząco zwiększyło swoje statystyki. Najważniejsze jest to, że nie jest to pusty ruch. Wiele osób, które trafią na Twojego bloga i zostanie tam na długie miesiące, a nawet lata. Dlaczego? Bo dasz im konkretną wartość, jaka szczerze ich interesuje. Pamiętaj, że tylko zaangażowany czytelnik, który naprawdę ceni Twoje treści i czyta je z wypiekami na twarzy jest tym, o kogo uwagę powinnaś się starać.

 

Jak zwiększyć ruch na blogu – 5 skutecznych sposobów

 

1. Twórz projekty z innymi blogerami

Świetny sposób nie tylko na zwiększenie ruchu na blogu, ale także na integrację i innymi twórcami. Nie czekaj, aż ktoś zaproponuje Ci udział w takim projekcie, sama wyjdź z inicjatywą! Wymyśl ciekawą formę i zaproponuj współpracę autorom, którzy poruszają się w podobnej dziedzinie. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że ich czytelnicy zainteresują się tematyką, o której sama piszesz!

Jaką formę może mieć taki projekt? Tu ogranicza Cię tylko własna wyobraźnia. Może to być na przykład cykl tematycznych artykułów publikowanych kolejno na wszystkich blogach zaangażowanych w projekt lub spis Waszych pomysłów na zdrowe śniadania/kreatywne wykorzystanie dnia/letnią stylizację z sukienką w roli głównej, a także wiele innych form, które przyjdą Ci do głowy. Ja zaprosiłam kiedyś blogerki do podzielenia się swoim największym sukcesem. Dzięki temu wiele z nich, otworzyło się przed swoimi czytelnikami, a historie, które stworzyły były naprawdę inspirujące!

 

2. Zapraszaj innych autorów do udzielenia wypowiedzi gościnnych

Tutaj forma jest podobna, ale całość odbywa się na Twoim blogu. Tak jak w powyższym przypadku musisz wymyślić temat, który jest zgodny z tym, co na co dzień oferujesz na swojej stronie, a następnie zaprosić kilku blogerów, którzy zechcieliby się wypowiedzieć na temat wybranej kwestii. Oczywiście po publikacji gotowego materiału powiadom autorów, że wpis z ich udziałem ukazał się już na blogu. Jestem pewna, że większość z nich udostępni go u siebie, co pomoże Ci dotrzeć do nowej publiki.

U mnie ten sposób sprawdził się genialnie. Post na Facebooku informujący o artykule, w którym opisałam w jaki sposób znane blogerki budują swoją unikalną markę zyskał zasięg ponad siedmiokrotnie większy, niż normalnie! Sam wpis natomiast został przeczytany przez ponad 10 tysięcy nowych czytelników.

 

3. Twórz artykuły na inne strony i dziel się swoimi przemyśleniami

Naucz samodzielnie się promować. Korzystaj ze wszystkich okazji, kiedy możesz wypowiedzieć się gościnne, udzielić wywiadu lub stworzyć artykuł na łamy innego bloga. Jeśli Twoje wypowiedzi będą wartościowe, to na pewno część czytelników na stale zagości na Twojej stronie. Jeśli nie masz ku temu okazji, sama zaproponuj swój udział innym autorom.

Rok temu zgłosiłam się do Agnieszki z Pracowni Edukreacji i zaproponowałam jej temat wpisu. Właśnie tak powstał artykuł o tym, jak w oparciu o własną pasję znaleźć pomysł na biznes. Wielokrotnie udzielałam się także na innych blogach, krótko opowiadając między innymi o motywacji do rozwoju, czy wypełniając bardzo ciekawy kwestionariusz blogera. Udzielałam też wywiadów, między innymi o pewności siebie. Każda z tych aktywności dostarczyła mi wielu nowych czytelników, którzy są ze mną do teraz.

 

4. Udostępnij darmowego e-booka

Tak naprawdę może być to również gotowy arkusz, ciekawa infografika lub zrobiony przez Ciebie planner na najbliższy miesiąc. Dowiedz się czego potrzebują Twoi czytelnicy i dostarcz im rzecz, która będzie dla nich wartościowa. Gdy będą zadowoleni z tego co im zaoferowałaś z pewnością polecą Twój produkt dalej, a tym samym znowu dotrzesz do nowej grupy zainteresowanych osób. Dzięki mojemu darmowemu e-bookowi na mojego bloga trafiło mnóstwo nowych czytelniczek chcących pozyskać swoich pierwszych klientów. Często dostaję maile i wiadomości z informacją, że ktoś znalazł mojego bloga właśnie za sprawą tego e-booka.

5. Zaproś czytelników do uczestnictwa w wyzwaniu

Możesz to zrobić zarówno na fanpage’u, jak i bezpośrednio na blogu. Pamiętaj, że wyzwanie ma być czymś, co da Twoim czytelnikom konkretną wartość. Może to być coś na zasadzie „Bądź fit przez tydzień” lub „Powiększ liczbę swoich czytelników w 30 dni”, gdzie będziesz dawać konkretne zadania do wykonania. Ważne, żeby to co proponujesz było związane z tematyką Twojego bloga.  Taki projekt zachęca czytelników do angażowania się, dzielenia swoimi przemyśleniami, a także wpływa na pogłębienie relacji z autorem. Już niebawem sama wystartuję z pierwszym wyzwaniem dla Was, tak więc bądź czujna 🙂

 

Jeśli ciekawi Cię tematyka blogowania zapraszam Cię do lektury pozostałych artykułów, które stworzyłam na bazie swoich blogowych doświadczeń. Jeśli dopiero założyłaś swoje miejsce w sieci z pewnością zainteresują Cię porady dla początkujących blogerów. Jeśli natomiast chcesz rozwinąć swoją stronę, dowiedz się koniecznie, jak wszystko zorganizować, aby blogowanie było regularne i efektywne.

 

Masz jakiś inny skuteczny i niestandardowy sposób na zwiększenie ruchu na blogu, z którego korzystasz?