5 problemów z jakimi musisz się zmierzyć prowadząc biznes online

najczestsze-problemy-w-biznesie-online

Biznes online jest jedną z najwspanialszych rzeczy. Jedną rzeczą, którą niezmiennie doceniam jest to, że dzięki niemu mogę po prostu korzystać z życia! Teraz kiedy przyszła wiosna cieszę się z tego stanu jeszcze bardziej. Sprzedaż odbywa się niezależnie od tego, czy siedzę przed komputerem, czy w parku. Klienci docierają do mnie o każdej porze dnia i nocy. Pracuję w takich porach, jakie na dany moment są dla mnie najlepsze. Dostrzegam mnóstwo zalet, ale mimo wszystko jest kilka problemów, z którymi muszę mierzyć się regularnie. I zapewne Ty też, dlatego przeczytaj koniecznie ten artykuł i powiedz, jak to u Ciebie wygląda!

1. Ogromna konkurencja

W związku z tym, że obecnie większość biznesów spokojnie można przenieść do Internetu pojawiła się ogromna konkurencja i niełatwo znaleźć niszę która wpasuje się w niezaspokojone dotąd potrzeby klientów. Na dzisiejszym rynku online mamy mnóstwo kursów, e-booków, biżuterii handmade, ubranek dla dzieci, kubków, plannerów, boxów subskrypcyjnych i wiele innych mniej lub bardziej popularnych produktów. Nie jest to prosta sytuacja, ale jedno jest pewne – nie sprawisz, że Twoja konkurencja nagle zniknie z rynku. Musisz dostosować się do panujących warunków i mimo wszystko znaleźć coś, co Cię wyróżni. Od Ciebie zależy co to będzie, być może lepsza jakość, szybsza dostawa, większy wybór, dodatkowe bonusy, czy inna, bardziej atrakcyjna forma. Pamiętaj jednak, że to Ty decydujesz jak jesteś postrzegana na tle podobnych biznesów.

2. Nieustająca walka ceną

W związku z wyżej wspomnianą konkurencją przedsiębiorcy wielu branż intensywnie walczą o klientów, co bardzo często wiąże się z obniżaniem cen, niejednokrotnie tak mocnym, że cały biznes staje się średnio opłacalny. Jako, że wiele firm konkuruje ceną może Cię dopaść niezadowolenie ze strony klientów i wtedy Twoja w tym rola, żeby pokazać im, że dajesz jakość za którą warto dopłacić. Muszą jednak widzieć, że dostaną za to coś ekstra!

Musisz wiedzieć, że zaniżanie cen nigdy nie jest dobre (chyba, że prowadzisz masową sprzedaż tanich produktów) i gdy raz wpadniesz w tę machinę bardzo trudno będzie Ci z niej wyjść. Szczerze mówiąc nie mogę patrzeć na te wszystkie kobiece biznesy, w których zniżka goni zniżkę. Wielu osobom wydaje się, że to jedyny sposób na pozyskanie klientów, a ja z pełną odpowiedzialnością mogę Ci powiedzieć, że ta technika prowadzi jedynie do utwierdzenia ich w przekonaniu, że to co oferujesz nie jest więcej warte.

3. Niedomówienia

Niezależnie od tego czy używasz maila, czy Facebooka, piszesz z klientem, koleżanką, czy z mężem Internet skłania do nieporozumień. Jeśli komunikujesz się ze swoimi odbiorcami wyłącznie zdalnie to zapewne wiesz, że od czasu do czasu zdarzają się sytuacje, kiedy klienci nie do końca dobrze odczytają Twoje intencje, a Ty mimo starań nie zawsze prawidłowo zareagujesz na ich komentarze i zachowania. Co można na to poradzić? Zapewne nie unikniesz 100% takich sytuacji, ale możesz w znaczącym stopniu zmniejszyć ich ilość nawiązując odpowiednią relację ze swoją społecznością. Osoby które Cię znają o wiele trafniej odczytają Twoje komunikaty i nigdy nie posądzą Cię o rzeczy, z którymi nigdy nie chciałabyś zostać powiązana.

4. Problemy techniczne

Nieodłączny element biznesu online. Jeśli masz własną stronę, sklep internetowy, masz podpięte płatności i system komentarzy to możesz być pewna, że chociaż raz na jakiś czas coś się wysypie. Technologia bywa zawodna i jedynym wyjściem jest ogarnięcie jej na tyle, by móc szybko zareagować na pojawiające się problemy lub posiadanie wsparcia osoby, która jest w tym temacie zdecydowanie lepsza. Jeśli w swoim biznesie nigdy nie miałaś problemów technicznych (jeszcze w super ważnym momencie, na przykład w trakcie sprzedaży), to naprawdę Ci zazdroszczę 🙂

5. Zaufanie oparte wyłącznie na słowie pisanym

Nie posiadając stacjonarnego punktu do którego mogliby przyjść Twoi klienci masz ograniczone pole manewru, jeśli chodzi o odpowiednie zaprezentowanie swoich usług. Sprzedając za pośrednictwem Internetu musisz być świadoma tego, że Twoi odbiorcy podejmują wszelkie decyzje zakupowe wyłącznie w oparciu o opisy i zdjęcia jakich im dostarczasz. Nie mogą przyjść do sklepu, pomacać wymarzoną sukienkę, przymierzyć ją i sprawdzić czy dobrze leży. Nie mogą wziąć do ręki książki, przekartkować jej i przekonać się, czy to jest to, czego naprawdę poszukują. Nie mają możliwości użycia testerów, czy otrzymania próbek. Bazują wyłącznie na tym co im przedstawiasz i muszą zaufać Twojej (nie do końca przecież obiektywnej, skoro kochasz swój produkt) opinii. Dlatego tak ważne jest by oferta, jaką publikujesz zdejmowała z klienta wszystkie ewentualne obawy. Oczywiście nie chodzi o to, że masz koloryzować rzeczywistość, bo tego Ci nie polecam. Musisz jednak w sposób trafny odpowiedzieć na potrzeby klienta i rzetelnie przedstawić mu fakty, które pokażą mu, że Twój produkt jest dla niego idealnym rozwiązaniem.

Przygotowanie dobrej oferty nie jest zadaniem do którego można usiąść od tak. Widziałam wiele niedopracowanych ofert i musisz wiedzieć, że czytanie ich to prawdziwa męka, nawet jeśli produkt sam w sobie jest interesujący. Jeśli prowadzisz biznes online Twoja dbałość o odpowiedni opis produktu powinna być jeszcze większa, bo tak jak wspomniałam często jest to jedyny sposób, aby przekonać klienta do zakupu. Daj więc sobie odpowiednią ilość czasu na jego dopracowanie i dopieszczaj ją nawet kilkukrotnie!

Jeśli masz problem z przygotowaniem naprawdę dobrej oferty to ogłaszam, że do najbliższego czwartku (6.04) możesz zapisać się na mój nowy kurs online „Stwórz przyciągającą ofertę w zaledwie 7 dni” i skorzystać z promocyjnej ceny. Do kursu dołączam dwa bardzo atrakcyjne bonusy, które nie tylko pozwolą Ci przygotować swoją idealną ofertę krok po kroku (dostaniesz gotowy schemat, którego od lat używam), ale również dostarczą Ci wiedzy na temat tego, jakich błędów warto unikać. Będziemy pracować w oparciu o praktykę i udostępnie Ci gotowe teksty, żebyś mogła dokładnie zobaczyć co i jak. Pierwsze zadanie pojawi się w Twojej skrzynce 20 kwietnia. Jeśli jesteś zainteresowana kliknij tutaj i dołącz koniecznie 🙂

 
Przy okazji zapraszam Cię również na czwartkowy, darmowy webinar w trakcie którego powiem Ci, jak znajomość Twojej grupy docelowej może zwiększyć Twoją sprzedaż. Obiecuję, że będzie dużo wartościowego contentu 🙂 Jeśli chcesz wziąć udział to zapisz się tutaj.

stworz-przyciagajaca-oferte-w-zaledwie-7-dni