Zauważyłam, że w ostatnim czasie coraz więcej osób stawia na własne produkty. Na rynku pojawia się nieskończona ilość szkoleń, webinarów, plannerów, kursów, czy e-booków. Może się wydawać, że wszystko już było i nie ma sensu poświęcać czasu i pracy na powielanie czyichś pomysłów. Dziś jednak chciałam przekonać Cię, że warto tworzyć i sprzedawać własne produkty. Jest ku temu przynajmniej 5 powodów!
1. Zwiększasz widoczność swojej marki
Każdy skrupulatnie przygotowany i dobrze sprzedający się produkt staje się świetną reklamą naszego biznesu, bądź bloga, jeśli sprzedaż odbywa się na naszej stronie. Jeśli ludzie będą zadowoleni z zakupu i zaczną polecać Twoje artykuły, to możesz być pewna, że widoczność Twojej marki znacząco wzrośnie. Poza tym osoby zainteresowane konkretnym produktem na pewno będą chciały sprawdzić kim jesteś i czym się zajmujesz, więc z pewnością zapoznają się z resztą Twojego dotychczasowego dorobku.
2. Budujesz wizerunek eksperta w danej dziedzinie
Każdy produkt dostarczający konkretnej wiedzy wpłynie na to, że ludzie zaczną postrzegać Cię jako osobę, która naprawdę zna się na danym temacie. Wszelkiego rodzaju e-booki, kursy, szkolenia, czy webinary są doskonałym sposobem na to, aby przekonać swoją publiczność, że mamy dużo do powiedzenia i potrafimy się tym dzielić. Jeśli natomiast prowadzisz bloga o konkretnej tematyce, takiej jak na przykład organizacja czasu i wypuścisz w świat własne plannery (tak jak zrobiła to Ola z bloga Pani Swojego Czasu), czy inne powiązane produkty, to możesz być pewna, że będzie to dodatkowy plus, który również wpłynie na autentyczność Twojej marki.
3. Tworzysz źródło dochodu pasywnego
Nie wiem ile razy już wspominałam o tym, jak ważne jest tworzenie czegoś, co stanie się, źródłem dodatkowych przychodów. Nawet jeśli początkowo będzie to kilkadziesiąt złotych miesięcznie, to i tak warto inwestować w swój dochód pasywny. Jest to zdecydowanie najlepszy sposób na satysfakcjonujące zarobki bez dużego nakładu czasu i pracy.
4. Nabywasz umiejętności sprzedażowych i marketingowych
Sprzedaż każdego kolejnego produktu uczy czegoś nowego. Wypuszczając w świat mojego e-booka zdobyłam wiedzę, którą wykorzystuję przy sprzedaży kursu. Teraz z kolei znowu zauważam nowe rzeczy, które z pewnością sprawią, że następnym razem stworzę lepszą promocję i przygotuję jeszcze atrakcyjniejszą ofertę. Dobre umiejętności sprzedażowe i marketingowe przydadzą się niemal w każdym fachu, warto więc nabywać je niezależnie od tego, czym się zajmujemy.
5. Uczysz się odpowiedniego kontaktu z klientami
Może wydaje Ci się, że to nic takiego, ale odpowiednia obsługa klienta jest podstawą udanego biznesu! Tylko osoba zadowolona z naszych usług wróci ponownie i zainteresuje się kolejnymi produktami. Wbrew pozorom tego również trzeba się nauczyć. Sprzedaż własnych produktów pozwala na lekcję na „żywym organizmie”, co jest lepsze od każdego wypełnionego radami poradnika!
Na koniec pojawia się pytanie, czy nie posiadając własnego biznesu, czy też bloga można sprzedawać własne produkty. Można owszem, ale zdobycie klientów będzie dużo trudniejsze, niż w powyższych przypadkach. Decydując się na taki krok bez posiadania żadnej bazy, nie polecam tworzenia produktów, które wymagają nakładu kosztów. Z prostego względu – mogą się po prostu nie zwrócić. Jeśli natomiast posiadasz dostęp do potencjalnych zainteresowanych – zaryzykuj! Pamiętaj jednak, że na owocną sprzedaż trzeba zwykle trochę poczekać 🙂
Macie doświadczenie w tworzeniu i sprzedaży własnych produktów? Co udało Wam się wypuścić na rynek, a co macie dopiero w planach? Jestem bardzo ciekawa Waszych doświadczeń 🙂