Nie przesadzę chyba jeśli napiszę, że większość osób rozpoczynających własną działalność ma pewne obawy związane ze sprzedawaniem swoich produktów. Brak doświadczenia w kwestii sprzedaży sprawia, że nie do końca wiemy jak to robić, o czym mówić i w jaki sposób finalnie doprowadzić do transakcji. Dodatkowo często boimy się też reakcji ze strony klientów. Nie chcemy, by myśleli, że chcemy im wcisnąć swój produkt, nie chcemy też wyjść na osoby nachalne lub zdesperowane. Niestety powyższe obawy bardzo często towarzyszą przedsiębiorcom nie tylko na początku ich drogi, ale i przez pierwsze lata funkcjonowania ich działalności. Mając świadomość tego, że sprzedaż dla wielu osób jest bardzo kłopotliwa, dziś przygotowałam 7 sposobów na to, by klient sam zechciał od nas kupić! Nie wierzysz, że może tak być? Sprawdź!


 

Co zrobić, by klient sam zechciał od nas kupić?

1. Twórz produkty NAPRAWDĘ dopasowane do tego, czego potrzebują Twoi klienci

Brzmi jak banał? W takim razie przypomnij sobie, czy aby na pewno nigdy nie zdarzyło Ci się stworzyć produktu w oparciu jedynie o własne przypuszczenia? Czy zawsze rzetelnie sprawdzasz, czy to co planujesz stworzyć rzeczywiście ma pokrycie w realnych potrzebach Twoich odbiorców? I wreszcie, czy za każdym razem pytasz ich o zdanie? Jednym z najlepszych sposobów na udaną i nienachalną sprzedaż jest tworzenie oferty będącej odpowiedzią na to, czego naprawdę pragną klienci. A nie takiej, która powstaje w oparciu o to, co nam samym się wydaje 🙂
 

2. Mów o tym nad czym będziesz pracować tak wcześnie, jak tylko to możliwe

O ile nie masz dużej, przynajmniej kilkudziesięciotysięcznej społeczności, która z niecierpliwością czeka na każdy Twój produkt, a potem pospiesznie wrzuca go do koszyka, błagam, nie trzymaj swoich pomysłów w tajemnicy do ostatniej chwili! Prawdopodobieństwo, że ktoś Ci je ukradnie i samodzielnie zrealizuje projekty nad którymi pracujesz od miesięcy jest naprawdę niewielkie, a Ty niesamowicie dużo tracisz trzymając swoje plany wyłącznie we własnej głowie. Tworząc aurę wielkiej niewiadomej wokół tego, co w najbliższym czasie będzie się działo w Twoim biznesie dużo więcej czasu i energii musisz zainwestować w to, by później zainteresować klienta swoją ofertą. Jeśli regularnie pokazujesz kulisy swoich działań, prosisz o opinie i pozwalasz decydować swoim odbiorcom o różnych aspektach związanych z nowym produktem, to coraz więcej osób po prostu zaczyna czekać na to, aż w końcu trafi on do sprzedaży!
 

3. Wyraźnie podkreślaj korzyści

Umiejętne podkreślanie korzyści wynikających z zakupu produktów i usług to jedna z ważniejszych umiejętności, które pomogą Ci sprzedawać swoje artykuły bez żadnego namawiania. Pamiętaj, że kupujemy dla korzyści, nawet jeśli jest nią po prostu zaspokojenie potrzeby posiadania czegoś pięknego, czy zjedzenia pysznego posiłku! Jeśli będziesz pisać w taki sposób, że klienci od razu wyobrażą sobie jak to byłoby mieć i używać Twój produkt, to zapewniam Cię, że sprzedaż stanie się dla Ciebie dużo przyjemniejsza, a jej efekty Cię zaskoczą!
 

4. Daj przetestować swój produkt

Jeśli naprawdę boisz się, czy to co tworzysz spodoba się Twojej społeczności daj im przetestować produkt zanim jego finalna wersja pojawi się w sklepie. Oczywiście nie mówię tu o pełnowartościowym produkcie. Tworząc kurs możesz udostępnić pojedyncze lekcje, produkując planner z łatwością z kilku przykładowych stron skomponujesz plik PDF do pobrania, a startując z konsultacjami wystarczy, że udostępnisz kilka darmowych, 15 minutowych spotkań online. To wystarczy by zbadać i zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą.
 

5. Podziel się opiniami

Najlepszą rekomendacją dla Twojego produktu są pozytywne opinie od zadowolonych klientów! Dlatego jeśli chcesz ułatwić sobie sprzedaż koniecznie dziel się wszelkimi rekomendacjami i pochwałami dotyczącymi tego co robisz. I to nie tylko w trakcie ograniczonej czasowo kampanii, ale także później pokazując to w jaki sposób klienci używają Twoich produktów i jakie mają efekty.
 

6. Pokaż produkt w użyciu

To proste! I skuteczne 🙂 Tworzysz i sprzedajesz aplikacje? Zaprezentuj w jaki sposób działają. Sprzedajesz własnoręcznie robione kosmetyki? Pokaż, jak zachowują się w użyciu i jakie mają działanie. Tworzysz grafiki? Zaprezentuj to, w jaki sposób ozdabiają pulpit komputera lub przestrzeń w Twoim domu. Im bardziej użytecznie przedstawisz Twój produkt, tym większą chęć jego posiadania wywołasz u swoich klientów!
 

7. Właściwa komunikacja wszystkich powyższych aspektów

Tak, dokładnie chodzi mi właściwie połączenie wszystkich opisanych wyżej punktów. Jeśli sprzedajesz lub promujesz się online to żeby we właściwy sposób opisać korzyści wynikające z zakupu, przedstawić działanie produktu, opisać case study klientów oraz odniesione przez nich efekty, to bardzo ważne jest to, byś umiała to wszystko odpowiednio ubrać w słowa. Chodzi o tak umiejętne posługiwanie się słowem pisanym, by klient który czyta naszą ofertę lub komunikat w social mediach stwierdził „Muszę mieć ten produkt! To coś dla mnie!”.

Wiem, że wiele z Was ma problem z tym, by odpowiednio opisać swój produkt, jego mocne strony, korzyści z zakupu, misję swojego biznesu i inne ważne aspekty, które istotne są nie tylko w procesie sprzedaży, ale i w codziennym promowaniu swojej działalności. Wiem o tym, bo piszecie mi o tym regularnie. Dla takich właśnie osób stworzyłam kurs “Przyciągaj, angażuj, sprzedawaj”. Jeśli chcesz otrzymać informację o starcie kolejnej, trzeciej już edycji zapisz się na listę osób zainteresowanych kursem.