Masz Facebooka? Instagram? Własną stronę internetową? Cały czas zastanawiasz się, jak dotrzeć do nowych klientów, którzy mogliby być zainteresowani Twoją ofertą? Czasami warto wyjść poza utarte schematy i spróbować czegoś zupełnie nowego! W tym wpisie przedstawię Ci 3 aktywności, dzięki którym dotrzesz do nowych klientów. Będą to sposoby dość niecodzienne, ale pamiętaj, że otwartość i elastyczność to cechy, które bardzo mocno decydują o sukcesie w biznesie! To jak, jesteś gotowa by poznać moje propozycje?

Jak dotrzeć do nowych klientów?

Współpraca z partnerami

Każda z nas ma określone moce przerobowe i ograniczoną możliwość dotarcia do nowych klientów. Dlatego niezależnie od tego czym się zajmujesz ważne jest, byś otworzyła się na możliwość współpracy z nowymi osobami, dzięki którym nie tylko stworzysz genialne projekty, ale również znacząco zwiększysz swój zasięg.

Współpraca z partnerami może wyglądać bardzo różnie, jednak punktem wyjścia zawsze jest obustronna chęć dotarcia do podobnej grupy docelowej, oferując przy tym nieco inne rozwiązania. W jaki sposób możesz współpracować z partnerami? Poniżej przedstawiam Ci kilka pomysłów:

  • wzajemna promocja swoich produktów i usług
  • stworzenie nowego projektu, który będzie promowany za pomocą Waszych kanałów
  • organizacja wspólnego eventu
  • promocja produktu na zasadzie prowizji
  • udostępnienie lokalu, specjalistów lub innych zasobów, które posiadasz Ty lub Twój partner
  • wspólny webinar lub live na Facebooku
  • nagranie lub publikacja wywiadu

Wybierając partnerów nie bój się decydować na nie do końca oczywiste współprace. Grupa branż która pragnie dotrzeć do określonego typu odbiorców jest naprawdę spora i nie warto się ograniczać!
 

Wystąpienia i udział w wydarzeniach

Z własnego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że wystąpienia (nawet te krótkie) dają świetną możliwość zaprezentowania się przed nowymi odbiorcami, którzy normalnie nie dotarliby do Ciebie drogą internetową, a co za tym idzie są bardzo dobrą okazją do pozyskania nowych klientów. Wbrew pozorom wystąpienie na jakimś evencie w roli prelegenta wcale nie jest trudne. Sama regularnie otrzymuję takie propozycje, ale jeśli ich nie masz to naprawdę nic straconego! Możesz przecież samodzielnie możesz wyjść z taką inicjatywą! Musisz po prostu skontaktować się z organizatorami określonego wydarzenia (np. w Twojej okolicy) i zaproponować im konkretną pomoc, tematykę i formę Twojego udziału.

Co jeśli wystąpienia publiczne Cię przerażają? Wtedy idealnym rozwiązaniem będzie udział w różnego rodzaju spotkaniach networkingowych. Pamiętaj jednak, by nie ograniczać się jedynie do wręczania wizytówek, bo w ten sposób nie pozyskasz klientów! Rozmawiaj z ludźmi, pytaj jak mogłabyś im pomóc, interesuj się tym co sami mają do zaoferowania. Może zamiast klienta pozyskasz genialnego partnera biznesowego?

Darmowe konsultacje

Krótkie konsultacje z potencjalnymi klientami to opcja, którą możesz oferować ciągle bądź sezonowo, ogłaszając nabór na przykład raz na kwartał. Taka szybka forma doradztwa to rozwiązanie, które sprawdzi się w niemal każdym biznesie! Niezależnie czy tworzysz strony internetowe, sprzedajesz kosmetyki, plany dietetyczne, czy zabawki dla dzieci znajdziesz tu pole dla siebie.

Musisz wiedzieć, że nie każdy zdecyduje się na to by zapłacić Ci 500, 1000, czy 5000 złotych za Twój produkt, czy odpłatne doradztwo. Aby Ci zaufać ludzie muszą Cię poznać i zyskać pewność, że naprawdę możesz im pomóc. 15 lub 30 minutowa rozmowa daje Ci możliwość poznania prawdziwych potrzeb, przedstawienia konkretnych rozwiązań i zaprezentowania małych wskazówek, które już teraz mogą zostać wykorzystane przez Twoich klientów. Pamiętaj jednak, że darmowe konsultacje mają sens tylko wtedy, gdy na końcu zaproponujesz możliwość dalszej pracy lub zarekomendujesz konkretny produkt, który doskonale rozwiąże problem klienta bądź zaspokoi jego potrzebę.

Doskonałą alternatywą dla darmowych konsultacji są webinary i live’y w trakcie których możesz podzielić się swoją wiedzą, odpowiedzieć na pytania oglądających i zaprezentować im dostosowaną do ich potrzeb ofertę. Jest to sposób, który możesz wdrożyć niemal natychmiast, do czego gorąco Cię zachęcam!

Koniecznie daj znać w komentarzu poniżej, czy wykorzystasz któryś z tych trzech sposobów w swoim biznesie! Jeśli masz jakieś pytania, to również możesz pozostawić je poniżej 🙂