Masz bloga? Tworzysz treści. Posiadasz ofertę na swojej stronie? Tworzysz treści. Posiadasz fanpage na Facebooku, newsletter lub własną facebookową grupę? Za każdym razem tworzysz treści, które mają jeden cel, zapoznać klienta z Twoim biznesem, sprawić, że Ci zaufa i finalnie zaprezentować mu produkt, który zdecyduje się zakupić. Dziś pokażę Ci, jak pisać treści, które sprzedają.
Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą bywa, że musisz pełnić w swojej firmie wiele różnych funkcji. Jesteś sprzedawcą, marketerem, grafikiem, programistą i przede wszystkim copywriterem, który musi zadbać o wszystkie swoje teksty na stronie internetowej i w social mediach. Jeśli do tej pory nieszczególnie pomagały Ci one w rozwoju Twojego biznesu to usiądź i na spokojnie przeanalizuj je pod kątem poniższych punktów. Czy aby na pewno wszystkie teksty mające na celu promocję Twoich produktów spełniały te kryteria?
Jak pisać treści, które sprzedają?
1. Mów o korzyściach, pokazuj rozwiązania
Niezależnie od tego co chcesz sprzedać (produkt, usługę, wejściówkę na wydarzenie) skup się na korzyściach, jakie Twój klient uzyska po zakupie. Unikaj nudnych opisów, skomplikowanej terminologii i zbędnych szczegółów. Skup się na rzeczach najważniejszych, czyli na tym co oferujesz i co w związku z tym otrzyma Twój klient, czego się nauczy i jaki problem rozwiąże.
2. Nie pisz ciągle o produkcie
Brzmi dziwnie? Nie do końca. Naprawdę nie trzeba cały czas pisać o tym co oferujesz, żeby znacząco podbić sprzedaż. Czasami wystarczy inspirująca historia, ukazanie kulis produkcji, czy pokazanie siebie przy pracy. Zaprezentowanie „ludzkiej” strony biznesu niejednokrotnie robi lepszą robotę, niż ponowne wałkowanie całej oferty. Spróbuj!
3. Zamiast prosić o zakup, daj wartość
Promując swój produkt… rozwiązuj problemy. Zamiast powtarzać „kup”, „kup”, „kup” pokaż lepiej, że naprawdę potrafisz pomóc swojemu odbiorcy. Ci którzy Cię znają i kupują od Ciebie od dawna zapewne o tym wiedzą, ale co z nowymi osobami? Daj im namiastkę swojej wiedzy, pomóż, doradź jakieś ciekawe rozwiązanie. Spraw, że decyzja o zakupie będzie dla klienta oczywista.
4. Odnoś się do emocji
Najlepszą sytuacją jaką możesz osiągnąć, jest wzbudzenie w kliencie tak dużej ochoty na dany produkt, że nie będzie mógł doczekać się zakupu! A dokonasz tego wyłącznie wtedy, gdy odniesiesz się do jego emocji. Produkt wywołuje u nas określone odczucia, dlatego, że dzięki niemu możemy zaspokoić określone potrzeby (nawet jeśli jest to pragnienie posiadania pięknych i ekskluzywnych rzeczy). Jeśli znasz potrzeby swoich klientów i umiesz je podkreślić to Twoje treści będą sprzedawać same!
5. Pokazuj różne perspektywy
Baw się formą! Ukazuj różne perspektywy, pisz o produkcie w nie do końca oczywisty sposób, podkreślaj różne korzyści, twórz historie, przedstawiaj opinie swoich klientów, omawiaj case study, po prostu powiedz „NIE” nudnej komunikacji! Jeśli dwie opublikowane przez Ciebie treści będą niemal identyczne, to możesz mieć pewność, że trzeciej nikt już nie przeczyta. Dlatego zadbaj o różnorodność!
6. Nie strasz i nie obrażaj
Nie pisz, że klient nie poradzi sobie bez Twojego produktu, że bez niego nigdy nie ulepszy swojego życia i skończy bez rodziny i dachu nad głową. Nie strasz, ze Twój oferta, którą prezentujesz teraz już nigdy nie będzie dostępna, jeśli kolejną edycję planujesz wypuścić za pół roku. Oczywiście bądź szczera, mów otwarcie, że niebawem zmienia się cena lub, że na kolejne wydanie trzeba będzie poczekać, ale nie posuwaj się do zabiegów, które po prostu zniszczą zaufanie do Ciebie i Twojej marki.
7. Kończ wezwaniem do konkretnej akcji
Nie każ klientowi domyślać się, gdzie może znaleźć Twój produkt i czy w ogóle nastał już czas, kiedy może go zakupić. Jeśli przedstawiasz swoją ofertę to zawsze na końcu udostępniaj stosowny link wraz z konkretnym Call To Action (które wcale nie musi brzmieć „Kliknij i zamów teraz”). Oszczędzisz w ten sposób czas Twojego klienta i zwiększysz prawdopodobieństwo, że rzeczywiście skorzysta z oferty, która go interesuje.
Jeśli chcesz stworzyć zestaw treści, które nie tylko będą spełniać wszystkie powyższe zasady, ale również pozwolą Ci nawiązać silną relację ze swoimi odbiorcami i zaangażować ich na tyle, że staną się częścią Twojego biznesu świadomie kupując Twoje kolejne produkty? Zapisz się na listę zainteresowanych drugą edycją kursu „Przyciągaj, angażuj, sprzedawaj” podczas, którego możesz stworzyć 10 świetnych treści na 10 kolejnych tygodni i dowiedzieć się co i jak pisać, żeby wywołać u swoich klientów efekt WOW!
Nowa edycja kursu rusza już 23 października!