Przedsiębiorca w domu – 8 rzeczy, które możesz teraz zrobić | Po Sukces Na Szpilkach

Przedsiębiorca w domu – 8 rzeczy, które możesz teraz zrobić

Nagła dawka wolnego czasu może nie jedną osobę przyprawić o zawrót głowy! Uważam jednak, że my – osoby prowadzące własne biznesy – zawsze mamy coś do roboty! Dlatego zamiast spędzać czas na oglądaniu Netflixa lepiej zrobić coś, co pomoże Ci przygotować swoją firmę na najbliższe, wymagające miesiące. W tym artykule przedstawię Ci 8 pomysłów na to, jak możesz wykorzystać obecny czas, a jedocześnie nadrobić dawne zaległości.

Pamiętaj, że z każdej sytuacji warto wynieść coś dobrego dla siebie. Nikt z nas nie wie ile potrfają obecne zmiany i jak wiele zasad trzeba będzie wprowadzić. Nie jest to jednak czas na zamartwianie się! Zrób wszystko, by każdy kolejny dzień był w pełni wykorzystany!

 

8 rzeczy, które możesz teraz zrobić, aby wykorzystać wolny czas

 

Poniższe pomysły możesz wykorzystać niezależnie od sytuacji w jakiej teraz znalazła się Twoja firma. Być może Twój salon, lokal czy gabinet jest teraz zamknięty. Może nie jesteś w stanie osobiście przyjmować klientów i realizować swoich standarmowych obowiązków. Mimo wszystko uważam, że jesteś w stanie zrobić naprawdę dużo, żeby najbliższe tygodnie wykorzystać naprawdę produktywnie. Wybierz dla siebie jeden, dwa lub więcej sposobów i zacznij… Od dzisiaj!

 

1. Zajmij się sprawami na które nigdy nie miałaś czasu

Na pewno masz listę rzeczy i spraw, na które zawsze brakuje Ci czasu. Codzienne obowiązki jakimi musimy zajmować się we własnej firmie sprawiają, że nie mamy możliwości dodać do swojego harmonogramu zadań, które nie są tak ważne i pilne, jak sprawy do ogarnięcia na tu i teraz. Wykorzystaj więc obecny czas na rozprawienie się z zaległościami, które od dawna chodzą Ci po głowie.

Możesz na przykład przeznaczyć go na:

  • Odświeżenie treści na stronie www
  • Zrobienie dobrej jakości zdjeć swoim produktom
  • Poznanie i przetestowanie nowych funkcji w Twoim sklepie internetowym
  • Stworzenie własnego newslettera i rozpoczęcie budowy swojej bazy mailowej
  • Przygotowanie darmowego materiału do pobrania dla Twoich odbiorców
  • Ustalenie i spisanie konkretnych procedur w swojej firmie
  • Uzupełnienie podstawowych informacji w Social Mediach

 

2. Zaplanuj swoją komunikację w Social Mediach

Przyznaj się, jak do tej pory wyglądała Twoja komunikacja na Facebooku czy Instagramie? Jak często dodawałaś nowe posty? Czy były one naprawdę przemyślane? Jeśli Twoje Social Media dotychczas były prowadzone bardzo spontanicznie i nie zapewniały Ci najlepszych efektów, to wykorzystaj obecną kwarantannę na stworzenie planu nowych publikacji

Zastanów się:

  • Co chciałabyś przekazać swoim odbiorcom?
  • Czego jeszcze nie wiedzą o Twojej firmie?
  • Co mogłabyś powiedzieć im o swoim kluczowym produkcie lub usłudze?
  • W jaki sposób mogłabyś zainspirować ich do podjęcia określonego działania?
  • Czego mogłabyś ich nauczyć?

Zachęcam Cię również do tego, byś oprócz planu stworzyła sobie szkice kolejnych postów – na tydzień, a nawet na najbliższy miesiąc. Zobaczysz jak bardzo ułatwi Ci to pracę i jak zmieni się jakość Twojej komunikacji!

 

3. Stwórz produkt multimedialny

Być może jesteś osobą, która od dawna myślała nad stworzeniem własnego multimedialnego produktu. Teraz gdy obecna sytuacja wymusiła na nas zaprzestanie wykonywania rozmaitych usług może to być genialne rozwiązanie do zastosowania w swoim biznesie. Tym bardziej, jeśli zależy Ci na tym, by nadal dostarczać swoim klientom wartość z której będą mogli korzystać. Formatów na jakie możesz się zdecydować jest wiele, wszystko zależy od tego, co dokładnie chcesz przekazać lub czego chciałabyś nauczyć.

Tworząc swój multimedialny produkt możesz zdecydować się na:

  • E-book
  • Szkolenie online
  • Kurs
  • Konsultację indywidualną
  • Mastermind
  • Wideo z tutorialem
  • Audio z konkretnymi wskazówkami

To dla Ciebie zupełna nowość i nie wiesz, jak zabrać się za tworzenie swojego multimedialnego produktu? Zobacz koniecznie szkolenie online „Jak zaplanować pracę nad produktem online, by stworzyć i sprzedać go z sukcesem”!

 

4. Przenieś usługę stacjonarną do online’u

„Nie da się” to najczęstsze stwierdzenie jakie teraz słyszę. Owszem, nie da się zrobić zdalnie wszystkiego, ale można naprawdę dużo (i udowodniłam to podczas ostatniego webinaru, gdzie przedstawiłam mnóstwo pomysłów do wykorzystania w różnych branżach!).

Dzisiejsze możliwości pozwalają na zastosowanie tak wielu rozwiązań, że ogromną część usług po lekkich modyfikacjach można przeprowadzić zdalnie. Jeśli działasz jako trenerka personalna, dietetyczka, psycholożka, nauczycielka, właścicielka klubu dla dzieci, radca prawny, osobista stylistka (i długo mogłabym jeszcze wymieniać) – to naprawdę nie masz wymówek! Otwórz się na nowe rozwiązania, zrób research wśród narzędzi jakie możesz wykorzystać i… DZIAŁAJ po to, by nadal móc proponować swoje usługi!

Jeśli szukasz konkretnych pomysłów, jakie mogłabyś wykorzystać w swoim biznesie to jeszcze raz odsyłam Cię do wyżej wspomnianego nagrania z webinaru.

 

5. Podziel się wiedzą

Często słyszę od moich klientek, że nie mają czasu na tworzenie merytorycznych postów, pisanie artykułów czy prowadzenie godzinnych, wieczornych webinarów. Teraz jest na to idealna okazja! Dzielenie się wiedzą jest doskonałym sposobem na zbudowanie relacji z odbiorcami, zwiększenie zaufania do swojej marki i naturalne pozyskanie nowych klientów. Przygotuj listę zagadnień, o które regularnie pytają Cię Twoi odbiorcy, opracuj konkretne tematy, które omówisz w formie tekstowej lub wideo, a następnie spróbuj i przekonaj się sama!

 

6. Zadbaj o relacje i nawiąż nowe kontakty

Zdecydowana większość ludzi spędza teraz czas w domu, spora część z nich – przed komputerem. Wykorzystaj tą wysoką aktywność w sieci do pogłębienia relacji z dotychczasowymi klientami i nawiązanie wartościowych relacji biznesowych. W momencie kiedy cała sytuacja się uspokoi będziesz mogła wykorzystać je do stworzenia nowych, wspólnych projektów

Jak możesz to zrobić? To proste! Wyślij wiadomość bądź maila do osób, z którymi dawno nie rozmawiałaś, dołącz do grup na Facebooku bądź LinkedIn, gdzie chętnie udzielają się osoby zainteresowane Twoją branżą, zadzwoń lub umów się i przeprowadź na spotkanie na Skype. Pamiętaj, że każdy z nas bardziej niż kiedykowlwiek potrzebuje teraz kontaktu z drugim człowiekiem!

 

7. Wprowadź zmiany obniżające koszty

Jeśli borykasz się z wysokimi kosztami w swoim biznesie to teraz jest idealny czas na to, by coś z tym zrobić! Szczególnie, że w związku z obecną sytuacją warto zminimalizować wydatki firmowe. Sama w ostatnim czasie zmieniłam biuro rachunkowe na tańsze i lepiej odpowiadające na moje potrzeby. Co jeszcze możesz zmienić szukając tańszych alternatyw? Program do wysyłki mailingu, program do prowadzenia transmisji na żywo, program do wystawiania faktur, dostawcę Internetu, magazyn, w którym obecnie przechowjesz swoje produkty, sposób wysyłki towarów i wiele wiele więcej!

 

8. Naucz się nowych umiejętności

Edukacja i własny rozwój to podstawa – nie tylko w biznesie! Wykorzystaj obecny czas na to, by zadbać o swoje kompetencje. W tym momencie możesz wybierać spośród wielu webinarów i szkoleń online, ale polecam Ci również inne formy – podcasty, kursy czy po prostu wartościowe pozycje książkowe.

Jeśli od dłuższego czasu myślałaś o tym by nauczyć się tworzenia reklam na Facebooku, zdobyć podstawowe umiejętności graficzne, nauczyć się obróbki wideo to do dzieła!

 

Mam nadzieję, że wykorzystasz przynajmniej jeden z opisanych tu pomysłów i w nadchodzących tygodniach zrobisz coś dobrego dla siebie i swojej firmy. Daj znać, którą opcję wypróbujesz w pierwszej kolejności!