Nie znam kobiety prowadzącej własny biznes, która nie chciałaby zwiększyć swojej sprzedaży. Zauważyłam jednak, że najczęściej poszukiwane są jakieś zjawiskowe i absolutnie innowacyjne sposoby, najlepiej tak unikalne, by nikt inny nie był w stanie ich powtórzyć. Cała rzecz w tym, że żadne niesamowite triki nie są tu potrzebne. Wystarczą naprawdę proste aktywności, by zwiększyć ilość sprzedawanych produktów i usług, a tym samym skutecznie wywindować swoje zyski. Chcesz się przekonać? W tym artykule znajdziesz 5 rzeczy, które zwiększą Twoją sprzedaż.

Dodam jedynie, że każdy z przedstawionych tu sposobów wielokrotnie przetestowałam na sobie. Co więcej, wszystkie te propozycje przetestowały moje klientki osiągając naprawdę świetne rezultaty. Jestem więc przekonana, że sprawdzą się one również w Twoim biznesie, dlatego po przeczytaniu tego artykułu zabierz się koniecznie do działania!

5 rzeczy, które zwiększą Twoją sprzedaż

1. Pakietowanie produktów i usług

Czy zauważyłaś, że przy okazji różnych świąt firmy często proponują pakiety swoich produktów? Zazwyczaj jest to rozwiązanie dostępne okolicznościowo, nic nie stoi jednak na przeszkodzie byś używała go na co dzień. Dobry pakiet daje klientowi możliwość pełnego zaspokojenia jego potrzeb poprzez nabycie interesujących go produktów w lepszej cenie (a czasem również w lepszej wersji, gdy w ramach pakietu otrzymuje dostęp do produktów, których na co dzień nie ma w Twojej ofercie). Dlaczego to rozwiązanie zapewni Ci lepszą sprzedaż? Bo sporo osób decydujących się na pakiet (np. konsultacji) normalnie kupiłoby tylko jedną godzinę. Skoro jednak mają możliwość zamówienia trzech w lepszej cenie, a dodatkowo wiedzą, że kilka spotkań z Tobą rozwiąże ich problem lepiej niż jednorazowa rozmowa, to dużo chętniej decydują się na taką właśnie opcję.

2. Skuteczna reklama na Facebooku

Chyba żadnej z moich czytelniczek nie umknął fakt ostatnich zmian na Facebooku. Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek, przydaje się dobra znajomość menadżera reklam oraz umiejętność tworzenia naprawdę skutecznych reklam na tym portalu. Oczywiście można skarżyć się, złościć i narzekać na to, że nagle Facebook zaczął zmuszać nas niejako do płacenia za swoje zasięgi. Ja jednak uważam, że zamiast marudzić, lepiej nauczyć się tak obsługiwać to narzędzie, by generowało takie zyski, które spokojnie pozwolą na inwestowanie w dalszą reklamę 🙂 Dlaczego reklama na Facebooku zapewnia większą sprzedaż? Bo daje możliwość niemal perfekcyjnego targetowania grupy docelowej i pozwala “rozgrzać” klienta, wyświetlając mu najpierw powiadomienia o darmowych, naprawdę dobrych materiałach, które krok po kroku przekonają go do skuszenia się na płatną ofertę. Bardzo dużo dobrych treści na temat reklam na Facebooku (i nie tylko) znajdziecie na blogu DirectResponse.pl.

3. Dopracowana sekwencja mailowa z “ofertą końcową”

Niemal za każdym razem, gdy wspominam, że mailing generuje w mojej firmie największy procent sprzedaży spotykam się ze zdziwieniem lub opiniami, że to pewnie działa tylko w wybranych i bardzo specyficznych branżach. Otóż nie. Mam klientki i znajomych posiadających przeróżne firmy i jeśli ktoś wie, jak tworzyć naprawdę dobry mailing i jak układać skuteczne sekwencje, to branża nie ma tu większego znaczenia. Wiele osób powtarza, że powinno się pisać wartościowe wiadomości. Zgadzam się z tym w pełni. Wartościowy content sam w sobie nie zapewni jednak sprzedaży, jeśli nie pójdziemy krok dalej i nie zaproponujemy naszemu klientowi rozwiązania, z którego mógłby skorzystać. Niewiele osób jest na tyle zdeterminowanych, że pomimo braku jakichkolwiek informacji wejdą na naszą stronę i odnajdą interesującą ich ofertę. Dlatego po wprowadzeniu subskrybenta i dostarczeniu mu konkretnej wiedzy, warto wejść na kolejny poziom oferując mu intrygującą ofertę końcową  (która przy okazji będzie dla nas dodatkowym dochodem). Cały ten schemat bardzo dokładnie przedstawiłam podczas ostatniego szkolenia. Nagranie z tego spotkania znajdziesz TUTAJ.

4. Dawanie wartości

Jak przekonać klienta do zakupu? Najlepiej pokazać mu, że naprawdę jesteś w stanie rozwiązać jego problem! Edukowanie i dostarczanie wartości jest jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie nowych klientów, a także na zwiększenie sprzedaży w swoim biznesie. Rozwiązanie to można wykorzystać w niemal każdej branży: dietetyka, nieruchomości, grafika, fitness, kosmetologia, copywriting, księgowość, doradztwo kariery, naprawdę ograniczenia w tej kwestii praktycznie nie istnieją! Jeśli Twoim problemem jest niewielka liczba zamówień lub trudność w przekonaniu klientów do zakupu droższych produktów, to koniecznie pomyśl o tym, by zaoferować swoim odbiorcom swoją wiedzę, doświadczenie, coś, co może im pomóc w osiągnięciu upragnionych efektów. Więcej informacji na temat dawania wartości i tego, jak wykorzystać tę technikę w swoim biznesie znajdziesz w artykule “Jak zamienić odbiorców w płacących klientów, dzięki dawaniu wartości”.

5. Rozmowy z klientami

Zauważyłam, że wiele osób boi się otwartej sprzedaży. Tymczasem rozmowy z klientami to nie tylko świetny sposób na sprzedaż, ale również na dokładne wybadanie potrzeb i zbudowanie silnych relacji, także w biznesie online. Sama jeszcze niespełna rok temu bardzo bałam się takich rozmów. Teraz z dużo większą łatwością zagaduję do ludzi podczas spotkań networkingowych, a także zupełnie swobodnie rozpoczynam rozmowy na Facebooku. Oczywiście nie jest tak, że rozmawiam z kimś tylko po to by przedstawić ofertę. Wręcz przeciwnie, często sama w ogóle tego nie robię! Co więcej, chęć jakiegokolwiek zakupu (która oczywiście prędzej, czy później się pojawia, jeśli jest to mój potencjalny klient) najczęściej jest wynikiem inicjatywy mojego rozmówcy 🙂 Gorąco zachęcam Cię do tego typu rozmów i do tego by pytać i interesować się potrzebami klientów. Po prostu zachęcam do bycia otwartym i proaktywnym przedsiębiorcą!

Daj koniecznie znać, które z wymienionych tu sposobów przetestujesz u siebie!